Ångerrätt & returpolicy
Livsmedel är undantaget ångerrätten och kan ej returneras.
​
För övriga varor har du ångerrätt i 14 dagar efter du mottagit dina varor, tiden börjar löpa den dag du tog emot varan. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den, du får inte använda varan, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Kontakta alltid oss innan en retur, I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Du kan också använda Konsumentverkets ångerblankett för att ångra ditt köp. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan (returer får inte skickas mot postförskott). Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter kan du kontakta säljaren för att returnera det. Säljaren ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då säljaren tog emot varan.
Om produkten reklameras, dvs. är defekt eller om vi har packat fel, står vi för returfrakten. Vid en reklamation betalar vi även fraktkostnaden för ersättningsvaror.
​
Vill du reklamera en vara så kan du ta kontakt med oss via telefon 0700900628 / 0700900132 eller mejla till info@botanikfabriken.se